Assessment a
Development Centra
Assessment a Development Centra jsou stále
rozšířenější metodou, která se používá při výběru, hodnocení a rozvoji
zaměstnanců. Assessment Centre je efektivní výběrová metoda realizovaná zejména
u pracovních pozic, u kterých je důležité posouzení klíčových dovedností ve
vztahu k obsazované pozici. Je to metoda přesná, spolehlivá, vykazující vysokou
úspěšnost při výběru daného uchazeče. Stabilní a úspěšné podniky se stále
častěji rozhodují pro realizaci AC, neboť zde mají podstatně větší
pravděpodobnost, že vybraný uchazeč bude splňovat podmínky pozice, na kterou
bude zařazen. Z ekonomického hlediska je třeba vyzdvihnout časovou úsporu
(jednotliví manažeři se mohou účastnit jednoho Assessment Centre místo mnoha
pohovorů) a úsporu nákladů, které by vznikly v případě přijetí nevhodného
kandidáta, který neprošel tak důkladným testováním.
Obecně platí, že
Assessment Centre se používá hlavně při výběru lidí na pozice, na které se hlásí
velké množství uchazečů, dále při výběru pracovníků, od kterých se
očekává , že budou v přímém kontaktu s klientem (obchodní pozice, call
centra) nebo se s nimi počítá na manažerské pozice a konečně při výběru
na úzce specializované profese (dispečeři, piloti apod.).
Development Centre má podobný průběh jako AC, avšak cílem je
profesní rozvoj a spolehlivá diagnostika potenciálu stávajících zaměstnanců, či
celého týmu.